ورزش برای چاقی و لاغری صورت

7-traps-for-an-effective-weight-loss-for-women-2

اگر شما احساس می‌کنید که صورتتان بیش‌ازحد لاغر یا بیش‌ازحد چاق است، ممکن است بتوانید ظاهر آن را تغییر دهید. در برخی موارد، حجم و چاقی یا لاغری صورت نتیجه ژنتیک شماست که در این صورت، شما نیاز دارید به ژنتیک خود احترام گذاشته و از شانس خود لذت ببرید. خوشبختانه، تمرینات زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید، چربی‌های صورت خود را کاهش یا افزایش دهید.

یک برنامه تمرینی مناسب، راهی بسیار عالی برای حجم دادن به ماهیچه‌های صورت، کاهش سایز آن و لاغر شدن صورت  و جلوگیری از افتادگی پوست است که در اثر افزایش سن پدید می‌آید. یک رژیم غذایی خوب، نوشیدن آب کافی و ورزش منظم می‌تواند شما را چندین سال جوان‌تر از آنچه هستید نشان دهد. انجام تمرینات صورت یا حرکات یوگای صورت، یک‌راه طبیعی برای لاغری صورت یا حجم دادن به‌صورت می‌باشد. با این کار عضلات صورت شما سفت‌تر شده و چین‌وچروک‌هایش کاهش می‌یابد، درنتیجه شما جوان‌تر به نظر خواهید رسید.

 در این مقاله به معرفی حرکات فیزیکی و ورزش‌هایی برای چاق یا روش لاغر کردن صورت و رسیدن به سایز ایده‌آل گونه‌ها و صورت شما می‌پردازیم.

تمریناتی برای حجم دادن به گونه‌ها


یوگا برای تو پر کردن گونه

حرکات یوگای صورت می‌تواند حجم صورت شما را افزایش داده و چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز آن را کاهش دهد. این چین‌وچروک‌ها شما را مسن‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهند.

مراحل زیر را دنبال کنید تا گونه‌های شما حجم دار شوند:

  • انگشت اشاره خود را در رأس استخوان گونه خود قرار دهید، و عضلات آن قسمت را با حرکات دورانی ملایم به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.
  • انگشتان خود را به سمت داخل جمع کنید و آن‌ها را در کنار سوراخ‌های بینی خود قرار دهید. پوستان ناحیه را به‌آرامی با حرکت دایره‌ای ملایم به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.
  • انگشتان خود را در محل اتصال استخوان فک قرار داده و عضلات آن ناحیه را به‌آرامی به‌صورت دورانی ماساژ دهید.

شما برای رسیدن سریع به نتایج مطلوب باید این حرکات یوگا را ۴ بار در روز انجام دهید.

تمرینات برای گونه‌های چاق

  • مستقیماً بر روی یک صندلی بنشینید و عضلات صورت خود را شل کنید. دهان خود را بازکنید مانند زمانی که می‌خواهید با کسی صحبت کنید. حالا هر دو لب خود را به سمت داخل جمع کرده و به سمت گوشه دهان خود بکشید. سعی کنید گوشه دهان خود را تا آنجایی که می‌توانید تحت کشش قرار دهید. این وضعیت صورت را به مدت یک دقیقه نگه‌دارید و سپس استراحت کنید. در حین انجام این تمرین، صورت شما باید احساس کند که عضلات ناحیه گونه در حال کشیده شدن می‌باشند. این حرکت را در یک ست سه‌تایی و سه بار در روز انجام دهید.
  • از طریق دهان خود یک نفس عمیق بکشید و هوا را در دهان خود با بستن لب‌ها حبس کنید. هوا را قورت ندهید. هوا را نگه‌داشته و عضلات گونه خود را تحت کشش قرار دهید، این حالت را به مدت ۴۰ الی ۵۰ ثانیه حفظ نمایید سپس به‌آرامی هوا را از طریق دهان خود خارج نمایید. این حرکت را در یک ست سه‌تایی و سه بار در روز انجام دهید. برای جایگزین کردن این روش می‌توانید از باد کردن یک بادکنک بهره بگیرید، این کار نیز باعث می‌شود عضلات صورت و گونه شما تحت کشش قرار بگیرند.
  • سعی کنید تا آنجا که می‌توانید لبخند بزنید و عضلات صورت خود را که براثر لبخند کشیده شده‌اند، به کمک کف دست بیشتر تحت کشش قرار دهید. سپس به‌آرامی بر روی این عضلات فشار وارد کرده و به مدت ۵ ثانیه این وضعیت را نگه‌دارید، سپس استراحت نمایید. شما باید این ورزش در یک ست سه‌تایی و حداقل سه بار در روز انجام دهید. تا گونه‌های پرتری داشته باشید.
  • لبان خود را محکم بسته و لبخند بزنید، تا آنجا که می‌توانید گوشه‌های لب خود را به سمت بیرون تحت کشش قرار دهید. به مدت ۱۰ ثانیه این حالت را نگه‌دارید سپس سعی کنید تا آنجا که ممکن است لب‌های خود را منقبض کرده و دو گوشه لب خود را به هم نزدیک نمایید. این تمرین را در یک ست سه‌تایی دو بار در روز انجام دهید.

تمریناتی برای لاغر کردن صورت


تمرین گونه

  • دهان خود را ببندید و لب‌های خود را بر روی یکدیگر فشار دهید.
  • هوا را در زیر لب بالایی خود جمع کرده و این موقعیت را برای ۱۰ ثانیه نگه‌دارید.
  • هوا را به گونه چپ خود انتقال داده و این موقعیت را برای ۱۰ ثانیه نگه‌دارید.
  • هوا را به گونه راست خود انتقال داده و این موقعیت را برای ۱۰ ثانیه نگه‌دارید.
  • این چرخه را ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار نمایید.

تمرین گونه شماره ۲

  • یک تنفس عمیق انجام داده و دهان خود را پر از هوا نمایید.
  • دهان خود را بلافاصله ببندید و هوا را از یک گونه به گونه دیگری انتقال دهید. همانند آنکه آب را در دهان خود، بین گونه‌ها جابه‌جا می‌کنید.
  • این چرخه را ۱۵ بار تکرار نمایید.

صورت ماهی

  • گونه‌های خود را به سمت داخل مکیده و لب‌های خود را غنچه کنید.
  • این موقعیت را حفظ کرده و سعی کنید لبخند بزنید.
  • به مدت ۵ ثانیه این حالت را نگه‌دارید.
  • این تمرین را ۱۰ بار تکرار نمایید.

3a

کشیدن چانه

  • سر خود را به سمت سقف متمایل کنید و به سمت بالا نگاه کنید.
  • لبان خود را محکم به هم فشار داده و نگه‌دارید.
  • این موقعیت را به مدت ۱۰ ثانیه نگه‌داشته و سپس استراحت نمایید
  • شما می‌توانید این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.
  • به یاد داشته باشید در این تمرین به‌غیراز عضلات لب، از عضلات دیگر صورت خود استفاده نکنید.

صورت شیر

  • از طریق بینی خود هوا را وارد ریه‌های خود کنید،، دستان خود را محکم مشت کنید، عضلات صورت خود را منقبض نمایید.
  • از طریق دهان خود هوا را خارج کنید و هم‌زمان تا آنجایی که می‌تواند زبان خود را از دهان خارج کنید و چشمان خود را نیز بازنمایید. دست‌های خود را نیز بازنمایید.
  • این موقعیت را ۱۰ ثانیه نگه‌داشته سپس استراحت نمایید.
  • این حرکت را ۳ بار تکرار نمایید.

4

تمرین کشش لب‌ها شماره ۱

  • سر خود را در وضعیت طبیعی نگه‌دارید، سپس لب پایین خود را از طریق کشش فک پایین به سمت بالا بیاورید.
  • شما در چانه و خط فک خود باید احساس کشش بکنید.
  • این موقعیت را ۱۰ ثانیه نگه‌داشته سپس استراحت نمایید.
  • ۱۰ بار این تمرین را تکرار کنید.

تمرین کشش لب‌ها شماره ۲

  • لب بالای خود را بر روی لب پایین قرار دهید.
  • لب پایین را به سمت بالا و به سمت بینی خود تحت کشش قرار دهید.
  • این موقعیت را ۱۵ ثانیه نگه‌داشته سپس استراحت نمایید.
  • شما باید در چانه و عضلات فک خود احساس فشار بکنید.
  • این حرکت را ۵ بار تکرار نمایید.

شگفت‌زده کردن خود

  • چشمان خود را بازکرده. اطمینان حاصل کنید که ابروهایتان دچار چین‌خوردگی نشوند.
  • در این حالت بمانید و به یک نقطه در دوردست خیره شوید.
  • این موقعیت را ۱۰ ثانیه نگه‌داشته سپس استراحت کنید.
  • این حرکت را ۴ بار تکرار نمایید.

5

آزاد کردن فک

  • فک خود را همانند هنگام جویدن، حرکت دهید.
  • در حین این تمرین لب‌های شما باید بسته باشد.
  • نفس عمیق کشیده و هنگام بازدم زمزمه کنید.
  • سپس دهان خود را کاملاً بازکرده و زبان خود را به سمت دندان‌های پایین فشار دهید.
  • این موقعیت را برای ۵ ثانیه حفظ کرده سپس استراحت نمایید.
  • ۱۰ بار این تمرین را تکرار کنید.

دمیدن هوا

  • ستون فقرات خود را صاف نگه‌داشته و سر خود را به سمت عقب خم نمایید.
  • اطمینان حاصل کنید چشمان شما به سمت سقف باشد و آن را مشاهده نمایید.
  • لب‌های خود را جمع کرده و فوت نمایید.
  • این کار را برای ۱۰ ثانیه ادامه دهید و سپس استراحت نمایید.
  • ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

حرکت مارلین

  • به سمت هوا بوسه ارسال کنید.
  • این حرکت را چهار بار تکرار نمایید.
  • لبان خود را به دو انگشت خود فشار دهید.
  • این حرکت را چهار بار تکرار نمایید.

6

عروسک خیمه‌شب‌بازی

  • خط بین بینی و لب‌های خود را بکشید.
  • لبخند بزنید.
  • با انگشتان دست خود محکم استخوان گونه و خط بین بینی و لب خود را فشار دهید.
  • برخلاف نیرویی که توسط انگشتانتان ایجاد می‌کنید، عضلات خود را بکشید.
  • این حرکت را ۲۰ الی ۳۰ بار تکرار نمایید.

7